Enam Suresi, 5, 8 Ayetlerinin Tefsiri

 

Sayın Adnan Oktar’ın 13 Kasım 2013 tarihli sohbetinden Enam Suresi ile ilgili açıklamalar. 

 

ADNAN OKTAR: Enam Suresi, şeytandan Allah’a sığınırım. Enam Suresi, 5; “Kendilerine hak gelince onu yalanladılar.” İnsanların fıtratında var bu. Bir hak olan doğru olan bir şey oldu mu, yalanlama kafası. “Fakat alaya aldıklarının haberi onlara gelecektir” Neyi alaya alıyorlar şu an? İttihad-ı İslam’ı. Neyi? Hz. Mehdi (a.s)’ı. Peygamberimiz (s.a.v)’ın geleceğini bildirdiği Hz. Mehdi (a.s)’ı. Neyi? Hz. İsa (a.s)’ı. Hatta ayette diyor ki; “İsa (a.s)’dan bahsedince, senin kavmin keyifle gülmeye başlıyorlar” diyor Allah. Şeytandan Allah’a sığınırım. “Alay ediyorlar” diyor. Ama ne diyor Allah? “Fakat alaya aldıklarının haberleri onlara gelecektir” 1992 tarihini veriyor. Demek ki, o yılda bir hızlanma bir, ivme var, inşaAllah. “Ve derler ki ona bir melek indirilmeli değil miydi?” Hadislerde ne diyor? “Mehdi (a.s)’ın üstünde bir melek olacak.” “Eğer bir melek indirilseydi elbette iş bitirilmiş olurdu.” O zaman kıyamet kopardı zaten diyor Allah. Melek ne zaman iniyor? Kıyamet koptuğu vakit iniyor. Onun dışında melek inmez görünür halde, ki görünmüyor insanlara. “Sonra kendilerine göz açtırılmazdı” Yani kıyametin dehşetinden kendilerini kurtaramazdı. Demek ki, meleğin oradaki açıklaması ne? Meleği diğer melekler görüyor. Başka bir melek göremiyor. Sadece oradaki melekler görebiliyorlar, onla ilgili.  

 


En'am Suresi, 8. Ayetinin Tefsiri

 

Sayın Adnan Oktar'ın 7 Ocak 2010 tarihli röportajından En'am Suresi ile ilgili açıklamalar.

 

ADNAN OKTAR: Enam Suresi, 8. Şeytandan Allah’a sığınırım. “Ve derler ki: “Ona bir melek indirilmeli değil miydi?” Madem Peygamber (s.a.v.) diyorlar, bir Melek indirsin, görelim diyorlar. “Eğer bir Melek indirilseydi...” diyor Cenab-ı Allah, “...elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı.” Mahfederdim onları diyor Allah. Cübbeli ne diyor, bir Melek gelecek, bu Mehdi (a.s.)’dır diye başının üzerinden ona işaret edecek diyor. Bu manevi alemdedir, Melekler alemindedir. Mehdi (a.s.)’nin başında Melekler göründü mü, görünürse herkesi mahveder Allah. Yani bu bir felaket haberidir. Bu, bu bir felakettir yani, Allah vermesin. Bu Kıyamet anında inecektir Melekler. Bak diyor ki Cenab-ı Allah, diyor ki, “Eğer bir Melek indirseydi,...” ve görünür halde, görünmez halde zaten şu anda da var Melekler yanımızda. Benim sağımda, solumda şu an var. Senin de var, kardeşimin de var, herkesin var, ama görünmez. Rivayette kastedilen, görünmeyen melektir, Mehdi (a.s.)’dır diye işaret eden. Melekler alemine onu söylüyor. Cinlere ve şeytanlar alemine, hepsine söylüyor.

“Ve derler ki: “Ona bir Melek İndirilmeli değil miydi?” Mehdi (a.s.) da diyor ki, biz diyor Mehdi (a.s.)’ye soracağız diyor. Yani bir kuş indir diyeceğiz diyor, yani tabii soracaklar, bir Melek de var olması gerekiyor üzerinde, değil mi, sarığın üzerinde Melek olması gerekiyordu, nerede diyecekler. Yani Cübbeli bunu savunuyor. Yani biz soracağız diyor, Melek nerede? O göstermesi gerekir Meleğin Mehdi (a.s.)’yi diyor, bu Mehdi (a.s.)’dir diye diyor. Melek olmazsa biz inanmayız diyor, değil mi? Bak diyor ki, “Ve derler ki: “Ona bir melek indirilmeli değil miydi? Eğer bir melek indirseydi,...” diyor Allah. “...elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı.” Göz açtırılmaz ne demek biliyor musun? İflahınızı keserim diyor Allah. Mahvederim sizi diyor öyle bir şey olursa. Demek ki, Cübbeli’nin bu sözü yanlış, Kuran ile çelişiyor, inşaAllah.

 


En'am Suresi, 8, 158 Ayetlerinin Tefsiri

 

Sayın Adnan Oktar'ın 29 Mart 2010 tarihli röportajından En'am Suresi ile ilgili açıklamalar.

 

ADNAN OKTAR: Bak, mesela Cenab-ı Allah diyor ki ayette, 6. Sure’nin 8. ayetinde; “ve derler ki: ‘Ona bir melek indirilmeli değil miydi?’ Eğer bir melek indirilseydi”, bakın önce müşrikler diyor “başının üzerinde bir bulutla Melek olsun” diyorlar, “biz inanalım” diyorlar. Yani, “o söylesin, Melek, başının üstünde uçarak bu Peygamberdir desin, biz buna inanalım” diyorlar. Şimdi, Cübbeli de diyor ki; “başının üzerinde bir Melek görmesek biz inanmayız” diyor. Aynı bu şekilde söylüyor. Yani “bir Melek bulunacak, bu Mehdi (a.s.)’dir diyecek, biz o zaman inanırız, yoksa inanmayız” diyor. Halbuki Allah onu kınıyor ve anormal bir hareket olduğunu söylüyor. Bak diyor ki: “Ve derler ki: “Ona bir melek indirilmeli değil miydi?” Eğer bir melek indirilseydi, elbette iş bitirilmiş olurdu ve sonra kendilerine göz açtırılmazdı.” Yani, “müthiş bir bela gelirdi” diyor Allah Ayette. “Onlar, kendilerine meleklerin gelmesini mi, ya da Rabbinin gelmesini mi veya Rabbinin bazı ayetlerinin gelmesini mi bekliyorlar? Rabbinin ayetlerinden bazılarının geleceği gün” ki Kıyamet günüdür, “daha önce iman etmemişse veya imanıyla bir hayır kazanmamışsa hiç kimseye imanı yarar sağlamaz. De ki: ‘Bekleyin, Biz de şüphesiz beklemekteyiz’.”

 


En'am Suresi, 8. Ayetinin Tefsiri

 

Sayın Adnan Oktar'ın 30 Temmuz 2010 tarihli röportajından En'am Suresi ile ilgili açıklamalar.

 

ADNAN OKTAR: Diyorlar ki; “o Peygamber (s.a.v.)’e bir Melek indirilmeli değil miydi?” Yani “görünür halde, başının üzerinde Melek olması gerekmez miydi?” diyorlar. Cenab-ı Allah ne diyor ayette? Söyle.

OKTAR BABUNA: “Ve derler ki; O’na bir melek indirilmeli değil miydi?”

ADNAN OKTAR: Müşrikler öyle söylüyor, değil mi Peygamber (s.a.v.)’e? Evet.

OKTAR BABUNA: “Eğer bir melek indirilseydi elbette iş bitirilmiş olurdu.”

ADNAN OKTAR: “Mahvederdim” diyor Allah. Yani görünür halde Melek indi mi ondan sonra felaket gelmiş oluyor. Oku yine ayeti baştan oku.

OKTAR BABUNA: “Ve derler ki; O’na bir melek indirilmeli değil miydi? Eğer bir melek indirilseydi elbette iş bitirilmiş olurdu. Sonra da kendilerine göz açtırılmazdı.”

ADNAN OKTAR: “Göz açtırılmazdı” ne demek? “Yerleri kazıttırırdım” anlamına gelir, değil mi? “Perişan ederdim” diyor Allah. Dolayısı ile Melek görünür halde zuhur etmez, görünmez halde olacaktır. Mehdi (a.s.)’deki Melek. Aklın ihtiyarı kalkar. Görünür haldeki Melek olsa, sen o kişiyi nasıl hapse atarsın, Mehdi (a.s.) nasıl çile çeker? Bu kadar açık bir mantığı, aklı, Kuran’ın üslubunu insanın bilmemesi çok şaşırtıcı. Mehdi (a.s.)’ye 313 kişi tabi olur mu öyle bir durumda? Çok az insan tabi oluyor. O devirdeki müşrikler, münafıklar, kafirler, birçok kişi Mehdi (a.s.)’ye karşı olacaktır. Üzerinde Melek olsa tir tir titrerler, böyle bir şey yapabilirler mi?

OKTAR BABUNA: Yapamazlar Hocam.

ADNAN OKTAR: Bir de, Mehdi (a.s.); “ben Mehdi (a.s.) değilim” der mi? Melek diyecek ki; “bu kişi Mehdi (a.s.)’dir” diyecek. Mehdi (a.s.) de diyecek ki; “Melek yalan söylüyor.” “Allah’ın Meleği yalan söylüyor” diyecek haşa, “ben Mehdi (a.s.) değilim” diyecek. Bu olacak iş değil.

 


En'am Suresi, 8, 111 Ayetlerinin Tefsiri

 

Sayın Adnan Oktar'ın 24 Ağustos 2010 tarihli röportajından En'am Suresi ile ilgili açıklamalar.

 

ADNAN OKTAR: Şeytandan Allah’a sığınırım. ““Ve derler ki: ‘ona bir melek indirilmeli değil miydi?’ Eğer bir melek indirilseydi, elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı.” (En’am Suresi, 8) Bu ayette “iş bitirilmiş olurdu, meleklerin indirilmesiyle” herkesin iman etmesi anlamında mı kullanılmıştır yoksa başka bir anlamı var mıdır?” Allah, “perişan ederdim” diyor, “iş bitirilmişti” bu. Yani “ona bir melek indirilmeli değil miydi?” Şeytandan Allah’a sığınırım. “Eğer bir melek indirilseydi, elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı.” “Göz açtırılmazdı” ne demek? Hiç kaçacak, göçecek yerleri kalmaz, mahvederdim” diyor Allah, “perişan ederdim” diyor. Cübbeli de diyor ki; “bir melek insin, Mehdi (a.s.)’yi başka türlü kabul etmem” diyor. Şimdi, Cübbeli Efendi, sen öyle bir şey görsen de yine inanmazsın. Niye doğru söylemiyorsun? Bir insanın üzerinde kanatlı bir insan suretinde nurani bir varlık görse Cübbeli, o da dese ki; “bu Mehdi (a.s.)’dir.” Cübbeli der ki; “bana büyü yaptılar diyecektir, hipnoz yaptılar” değil mi? O kadar, asla kabul etmez. Asla, inşaAllah. Çünkü kararlısın sen, İttihad-ı İslam’ı anlatmamada kararlısın sen. Cübbeli’nin dediği gibi Mehdi (a.s.)’nin üzerinde bir Melek oluşması imkansızlığını Allah söylüyor. Olur Melek, fakat Melekler aleminde olur. İnsanlar göremez. Nasıl biz şu an Melekler var burada, biz göremiyoruz.

Hafaza Melekleri var, göremiyoruz. Aynı şekilde Mehdi (a.s.)’nin üzerindeki Melek de görülmez. “Ama onların dediği gibi” diyor Allah, “eğer olsaydı ona bir melek indirilmeli değil miydi?” Osman Ünlü ne diyor? “Melek insin, öyle inanırız” diyor. Cübbeli ne diyor? “Melek insin, o şekilde inanırız” diyor. Ana delilleri bu. Allah ne diyor? “Eğer bir melek indirilseydi,” görünür şekilde, “elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı.” “İflahınızı keserim” diyor, Allah. “Perişan ederdim hepinizi” diyor Allah, “öldürürdüm” diyor, değil mi? “Yerle bir ederdim.” (En’am Suresi, 8) Onun için Mehdi (a.s.)’nin üzerinde bulutun üzerinde bir Melek beklemek Kuran’a aykırıdır. Böyle bir şey mümkün değil. Görünmez olarak olur. Görünmez olarak olacaktır. Ama görünür olduğunda zaten Allah, “perişan ederim” diyor, değil mi?

OKTAR BABUNA: Bir de Hocam “yine de inanmazlar” dediniz, o ayeti okuyorum inşaAllah. Şeytandan Allah’a sığınırım; “Gerçek şu ki, biz onlara melekler indirseydik, onlarla ölüler konuşsaydı ve her şeyi karşılarına toplasaydık, Allah’ın dilediği dışında yine onlar inanmayacaklardı. Ancak onların çoğu cahillik ediyorlar.”

ADNAN OKTAR: Cübbeli de cahillik ediyor. Şimdi Osman Ünlü bir yerde görse mesela Beyazıt’ta falan, bir insan, böyle kanatlar açık nurani bir insan; “ben Meleğim” dese, “bu da Mehdi (a.s.)’dir, buna uy” dese, buna uyacak mı bu şimdi? Uymayacağı belli. Niye doğru söylemiyorsun? Niye vakit kaybettiriyorsun Müslümanlara, değil mi? İnşaAllah.

 


En'am Suresi, 8. Ayetinin Tefsiri

 

Sayın Adnan Oktar'ın 23 Kasım 2010 tarihli röportajından En'am Suresi ile ilgili açıklamalar.

 

ALTUĞ BERKER: Ayette şöyle buyuruyor Cenab-ı Allah Hocam. Şeytandan Allah’a sığınırım “Ve derler ki: ‘Ona bir Melek indirilmeli değil miydi?’ Eğer bir Melek indirilseydi, elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı”.

ADNAN OKTAR: İşte diyor ki Cübbeli; “madem Mehdi (a.s.) gelmiş onun üzerine bir Melek insin, görelim” diyor. Cenab-ı Allah da bak ayette Cübbeli’ye cevap veriyor. Söyle ayeti.

ALTUĞ BERKER: “Eğer bir Melek indirilseydi, elbette iş bitirilmiş olurdu da sonra kendilerine göz açtırılmazdı”.

ADNAN OKTAR: Mahvederdim, diyor Allah öyle bir şey olsaydı. Demek ki Melek görülmeden iniyor. Melekler âleminde, cin âleminde görünür tarzda oluyor, inşaAllah.